Följ Bauer Media

Nu finns Stockholm Media Week som Podcast

Nyhet   •   Maj 24, 2017 11:06 CEST

Marcus på PHD samtalar med Johan Backman, marknadschef på Circle K.

Förra veckan gick StockholmMediaWeek av stapeln och Bauer Media var på plats med en pop up-studio. Under två dagar spelades StockholmMediaWeek-podden in och den gästades av nyckelpersoner och inspiratörer från eventet.

Podden resulterade i 13 fängslande avsnitt där vi bland annat får höra när Staffan Slörner, VD för Sveriges Mediebyråer, berättar om en föreläsare från Disney för några år sen som kom med en bluetooth-sticka med egna vakter. - Och det var bara en vanlig presentation med "corporate bullshit-dragning", avslöjar Staffan.

I ett annat avsnitt berättar Patrik Wallin, Media & Trading Director på Mediacom, om den gemensamma mätning av rörlig bild de genomför för att få fram en Fraud rate. - Det är jätteviktigt att vi öppnar upp och visar annonsörerna att vi i Sverige tar ansvar för vår mediemarknad och gör någonting åt det, säger Patrik Wallin.

Vi får även höra Eric Gisaeus berätta om Ocast och vad tjänsten kommer att göra för mediabranschen.

Podden leddes av Sonja Böttcher (Account Director på Starcom), Marcus Jiderholt (Creative Director på PHD), Martin Hugosson (VD på Maxus) och Urban Hilding (VD på IUM).

RadioPlay kan du lyssna på alla intressanta och inspirerande samtal under StockholmMediaWeek!

Kommentarer (0)

Lägg till kommentar

Kommentera